Hakemuksen tekeminen Iris-palvelussa

16.3.2022

Sairauskassa Rollikalla on käytössä sähköinen asiointipalvelu IRIS.

 

Iris-asiointipalvelun käyttö on Sairauskassa Rollikan jäsenistössä otettu vastaan ilahduttavan hyvin. Käyttäjinä on maaliskuussa 2022 jo 70% jäsenistä.

 

Tässä muutamia muistutuksia korvaushakemuksen tekemiseen:

 

Sähköisen hakemuksen toimittaminen

  • skannaa tai kuvaa kaikki hakemukseesi liittyvät tositteet
    • huomioi, että kuvaat kaikki sivut ja, että kuvassa on kaikki asiakirjan tiedot luettavissa
  • kirjaudu Iris-palveluun osoitteessa https://rollikka.omasairauskassa.fi
  • valitse asiointipalvelun sivun yläreunasta painike ”uusi korvaushakemus”
  • valitse seuraavaksi sivun alareunasta "lisää rivi" ja sen jälkeen valitse alasvetovalikosta korvauslaji (mikäli et tiedä, mistä lajista on kyse, valitse jokin, käsittelijä korjaa sen tarvittaessa)
  • kustannus kohtaan laitetaan alkuperäinen kokonaiskustannus ilman kela-vähennystä ja toimisto- ym maksuja (tarkempia ohjeita löytyy kunkin korvauslajin yhteydestä)
  • päivämääräksi laitetaan käyntipäivä, silmälasien ja lääkkeiden osalta ostopäivä
  • lisää ja tallenna skannaamasi tai kuvaamasi liitteet, tarkista että mukana on kaikki tarvittavat liitteet
  • tämän jälkeen valitse nuolinäppäin "seuraava" ja käy kaikki tarkistuvaiheet ruutu ruudulta läpi seuraava-näppäimellä
  • lopuksi lähetä hakemus "lähetä" painikkeella

 

Täydennettäväksi palautettu hakemus

  • lisää ja tallenna pyydetty puuttunut liite
  • käy läpi tarkistuvaiheet "seuraava"-nuolipainikkeella
  • lähetä hakemus "lähetä"-painikkeella, hakemus pitää siis lähettää uudelleen, pelkkä liitteen tallennus ei riitä

 

Mikäli Iris-asioissa on kysyttävää, olkaa yhteydessä kassan toimistoon rollikka@sairauskassarollikka.fi.