IRIS-sähköinen asiointi

Sähköinen asiointi palvelu Iris ( https://rollikka.omasairauskassa.fi )

Sairauskassa Rollikalla on käytössä sähköinen asiointipalvelu, jonka nimi on IRIS.

Sähköisen asiointipalvelun käyttöönoton  jälkeen korvaushakemuksia ei enää vastaanoteta sähköpostilla toimitettuna, vaan jäsenen tulee liittyä sähköisen asiointipalvelun käyttäjäksi tai toimittaa hakemus perinteisesti postitse.

Liity Iriksen käyttäjäksi

  • Ensimmäisenä tulee hyväksyä omien tietojen sähköinen käsittely.
    • Palveluun pääsee osoitteesta https://rollikka.omasairauskassa.fi ja sinne kirjaudutaan Suomi.fi-tunnuksilla (pankkitunnukset, mobiilivarmenne, varmennekortti)
    • Kirjauduttuasi palveluun hyväksy omien tietojen käsittely ja lisää sähköpostiosoitteesi
  • Seuraavaksi kassa hyväksyy sinut palvelun käyttäjäksi, saat siitä tiedon sähköpostiisi 1-2 arkipäivän sisällä (mikäli vahvistusta ei kuulu, tarkista myös roskaposti)
  • Voit tehdä hakemuksesi Iris-palvelussa.
    • Huom! Et pääse tekemään hakemusta heti hyväksyttyäsi tietojesi käsittelyn, vaan vasta sitten, kun kassassa on hyväksytty sinut Iris-käyttäjäksi!

Iris-palvelussa jäsen voi

  • hakea korvausta Sairauskassa Rollikan sääntöjen mukaisista korvauksista
  • seurata hakemuksen käsittelyn etenemistä
  • tarkistaa omia korvaustietoja
  • saada lisäselvityspyyntöjä ja korvauspäätöksiä
  • lähettää viestejä kassaan ja saada viestejä kassasta
  • saada tiedotteita kassasta
  • ylläpitää omia osoite-, puhelinnumero- ja tilinumerotietojaan (sähköpostiosoitteen muutos tulee ilmoittaa kassaan Iris-viestillä tai sähköpostilla rollikka@sairauskassarollikka.fi)

 

  • Sähköisen hakemuksen toimittaminen

  • skannaa tai kuvaa kaikki hakemukseesi liittyvät tositteet
    • huomioi, että kuvaat kaikki sivut ja, että kuvassa on kaikki asiakirjan tiedot luettavissa
  • kirjaudu Iris-palveluun osoitteessa https://rollikka.omasairauskassa.fi
  • valitse Korvaukset välilehdeltä painike ”Tee uusi korvaushakemus”
  • valitse korvauslaji (mikäli et tiedä, mistä lajista on kyse, valitse jokin, käsittelijä korjaa sen tarvittaessa)
  • kustannus kohtaan laitetaan alkuperäinen kokonaiskustannus ilman kela-vähennystä ja toimisto- ym maksuja (tarkempia ohjeita löytyy kunkin korvauslajin yhteydestä)
  • päivämääräksi laitetaan käyntipäivä, silmälasien ja lääkkeiden osalta ostopäivä
  • lisää ja tallenna skannaamasi tai kuvaamasi liitteet, tarkista että mukana on kaikki tarvittavat liitteet
  • tarkista tilinumero
  • lähetä hakemus
  •  
  • Täydennettäväksi palautettu hakemus

  • lisää ja tallenna pyydetty puuttunut liite
  • lähetä hakemus, hakemus pitää siis lähettää uudelleen, pelkkä liitteen tallennus ei riitä

Iriksen käyttö mobiililaitteella (suositeltavaa sujuvuuden vuoksi)

Iris-palveluun lähetetystä viestistä tulee ilmoitus jäsenen ilmoittamaan sähköpostiin (ei itse viestiä). Alla sähköpostiin tulevan viestin tiedot:

Lähettäjä: iris.mailer=mailgun.org@mg.netmiller.fi <iris.mailer=mailgun.org@mg.netmiller.fi> Puolesta Iris-palvelu
Lähetetty: keskiviikko 24. helmikuuta 2021 18.11
Vastaanottaja: 
Aihe: Iris-palvelussa uusi viesti

Iris-palvelussa on sinulle uusi viesti.

Lähetetty: 2021-02-24 18:10:43

 

Mikäli tarvitset opastusta Iris-palvelun käyttöönotossa tai korvausten hakemisessa, ole yhteydessä kassan toimistoon.